NEUROnews

Filtry
Kategorie
Sortuj według
Efekt reflektora w biznesie: dlaczego nie jesteś w centrum uwagi
Wyobraź sobie, że prowadzisz ważne spotkanie zespołu i podczas prezentacji mylisz jeden slajd lub zapominasz wypowiedzieć przygotowaną puentę. Serce bije…
Recenzja książki „Zrozumieć emocje. Kurs pozytywnej zmiany” Aleksandry Borowskiej
Kiedy w mojej skrzynce pojawiła się przesyłka od Aleksandry Borowskiej, poczułam się naprawdę wyróżniona. Emocje są dla mnie tematem wyjątkowym…
Władza a mózg: im wyżej na stołku, tym trudniej zrozumieć
Władza to nie tylko prestiż i przywileje. Liczne badania psychologiczne pokazują, że samo sprawowanie władzy zmienia sposób myślenia i odczuwania.…
Pamięć i jej zmienność: Prace Elisabeth Loftus i współczesna nauka
Pamięć odgrywa kluczową rolę w naszym życiu. Pozwala nam uczyć się, planować i budować tożsamość. Na co dzień traktujemy nasze…
Efekt ponadprzeciętności w biznesie: Jak nadmierna pewność siebie wpływa na
Efekt ponadprzeciętności stanowi jedno z najbardziej powszechnych i jednocześnie najbardziej szkodliwych zjawisk kognitywnych w środowisku biznesowym. To systematyczna tendencja do oceniania…
Efekt kameleona, czyli psychologia naśladowania w biznesie i życiu codziennym
Czy zdarzyło Ci się wyjść z rozmowy z poczuciem, że rozmówca "nadaje na tych samych falach"? Może kiwał głową w…
Techniki perswazji bazujące na emocjach
Emocje potrafią silnie sterować naszymi decyzjami - nieraz silniej niż chłodna logika. Techniki perswazji celowo wywołują u odbiorcy określone uczucia (strach, sympatię,…
Perswazja: definicje, teorie, techniki i zastosowania w praktyce
Perswazja jest wszechobecnym elementem życia społecznego. Każdego dnia ludzie starają się wpływać na przekonania i działania innych - od błahych…
Intuicja w biznesie – między neuronauką a psychologią
Intuicja od wieków fascynowała zarówno filozofów, jak i psychologów czy badaczy mózgu. W potocznym rozumieniu jest to „przeczucie”, błysk, który…
Jak postrzegamy markę produktową? Psychologia pierwszego wrażenia i wizerunku marki
Pierwsze wrażenie o marce powstaje w ułamku sekundy - dosłownie. Badania nad percepcją wizualną stron internetowych wykazały, że już w…